Regulamin organizacyjny
Podstawy prawne funkcjonowania
§ 1
- 1.Lekarz Natalia Kaszuba prowadzi praktykę lekarską pod firmą Indywidualna Praktyka Lekarska i Lekarsko-dentystyczna Natalia Kaszuba z siedzibą w Katowicach przy ul. Zimorodków 9 40-534, zwaną dalej Praktyką.
- 2.Praktyka działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności:
–ustawy z 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 633) i aktów wykonawczych do tej ustawy,
–ustawy z 6.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 849 ze zm.).
- 3.Praktyka posiada stronę internetową www.drnk.com.pl
- 4.Kontakt z Praktyką możliwy jest osobiście w siedzibie oraz miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, a także telefonicznie pod numerem telefonu +48 32 205 21 60 lub +48 780 026 043 oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem drnataliakaszuba@gmail.com oraz info@drnk-gabinet.pl
Postanowienia ogólne
§ 2
Niniejszy regulamin określa:
–cele i zadania Praktyki,
–przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych,
–warunki współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów i ciągłości postępowania,
–prawa i obowiązki pacjenta,
–wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej.
Cele i zadania
§ 3
- 1.Podstawowym celem Praktyki jest udzielanie świadczeń zdrowotnych przez wykonywanie działań służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
- 2.Do podstawowych zadań Praktyki należy:
–udzielanie odpłatnych świadczeń zdrowotnych z zakresu medycyny estetycznej,
–udzielanie odpłatnych świadczeń zdrowotnych z zakresu psychiatrii,
–udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
–promocja zdrowia oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych.
- 3.Praktyka wykonuje działalność w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych oraz w miejscu wezwania.
Przebieg procesu udzielania świadczeń
§ 4
- 1.Świadczenia zdrowotne udzielane są pod adresem Łabędzia 8 40-521 w Katowicach, w miejscu wezwania, a także za pośrednictwem urządzeń umożliwiających komunikację na odległość (tzw. telemedycyna).
- 2.Pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia dostosowane są do rodzaju wykonywanej działalności oraz zakresu udzielanych świadczeń, zgodnie z art. 22 ustawy o działalności leczniczej.
- 3.Praktyka organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
§ 5
- 1.Rejestracja pacjentów z wyznaczeniem dnia i godziny realizacji świadczenia zdrowotnego odbywa się w miejscu udzielania świadczeń, telefonicznie, za pośrednictwem platformy internetowej znanylekarz.pl oraz przez stronę internetową.
- 2.Informacje o godzinach otwarcia Praktyki dostępne są na stronie internetowej.
- 3.Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia lub w terminie indywidualnie uzgodnionym z pacjentem.
§ 6
- 1.W razie potrzeby pacjenci kierowani są do zewnętrznych podmiotów wykonujących działalność leczniczą na wymagane badania laboratoryjne oraz konsultacje lekarskie w innych specjalnościach.
§ 7
- 1.Praktyka nie udziela świadczeń zdrowotnych w ramach publicznego systemu ochrony zdrowia finansowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
- 2.Cennik świadczeń zdrowotnych dostępny jest na stronie.
- 3.W wyjątkowych przypadkach ceny poszczególnych świadczeń zdrowotnych mogą być ustalane indywidualnie z pacjentem przed przystąpieniem do ich udzielania.
- 4.Praktyka przyjmuje płatności w gotówce, przelewem na rachunek bankowy 68 1050 1214 1000 0090 8339 6656, za pośrednictwem witryny znanylekarz.pl oraz kartą płatniczą.
- 5.Cena jest uiszczana przed lub po udzieleniu świadczenia.
- 6.Niektóre świadczenia zdrowotne wymagają przedpłaty przed przystąpieniem do ich udzielania, o czym pacjent jest informowany przed zaplanowaną wizytą.
§ 8
- 1.W przypadku rezerwacji niektórych świadczeń Praktyka pobiera zadatek ustalonej z pacjentem wysokości, płatny przed terminem ich udzielenia, o czym pacjent jest informowany najpóźniej w chwili dokonywania rezerwacji terminu. Zadatek zaliczany jest na poczet ceny planowanego świadczenia zdrowotnego.
- 2.W przypadku odwołania wizyty z przyczyn leżących po stronie pacjenta zadatek ulega przepadkowi.
- 3.Jeżeli bezpośrednio po przeprowadzonej konsultacji z zakresu medycyny estetycznej, pacjent zdecyduje się na zabieg, cena konsultacji wliczana jest w cenę zabiegu.
- 4.W przypadku dokonania rezerwacji telefonicznej, za pośrednictwem strony internetowej lub poczty elektronicznej, jako umowy zawartej na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa, pacjent wyraża zgodę na jej wykonanie przed upływem terminu 14 dni przewidzianym dla konsumenta na odstąpienie od umowy.
§ 9
Zasady rękojmi na udzielone świadczenia zdrowotne określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
Prowadzenie dokumentacji medycznej
§ 10
1. Praktyka prowadzi dokumentację medyczną w formie elektronicznej. Prowadzenie, przechowywanie i udostępnianie dokumentacji medycznej osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa.
2. Praktyka udostępnia dokumentację, o której mowa wyżej, podmiotom i organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
3. Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
§ 11
- 1.Dokumentację medyczną oraz informacje na temat stanu zdrowia pacjenta udostępnia się pacjentowi lub upoważnionej przez niego osobie na podstawie wniosku pisemnego, ustnego lub przesłanego drogą elektroniczną.
- 2.W celu realizacja wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej lub informacji o stanie zdrowia pacjenta, lekarz oraz upoważniony do tego personel ma prawo wylegitymować wnioskodawcę oraz żądać wykazania stosowanego umocowania. Brak możliwości wylegitymowania wnioskodawcy oraz niewykazanie stosownego umocowania skutkuje odmową udzielenia informacji lub wydania dokumentacji medycznej.
- 3.Pacjent lub upoważniona osoba określa we wniosku, w jakim zakresie prosi o udostępnienie dokumentacji:
a)wyłącznie do wglądu,
b)w postaci kserokopii,
c)w postaci odpisu,
d)w postaci uwierzytelnionej kserokopii,
e)przesłania drogą elektroniczną na wskazany przez pacjenta adres e-mail,
f)na elektronicznym nośniku danych.
- 4.Pacjent lub upoważniona przez niego osoba określa, czy żąda całości dokumentacji medycznej czy jej część, wówczas określa, w jakim zakresie wnosi o udostępnienie dokumentacji medycznej.
Organizacja i zadania
§ 12
- 1.Działalnością Praktyki kieruje lekarz, który ją założył.
- 2.Lekarz odpowiada za prawidłowe i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa funkcjonowanie Praktyki. Lekarz jest odpowiedzialny za organizację pracy, zaopatrzenie w materiały i sprzęt medyczny, organizację oraz prowadzenie leczenia, a także współpracę z lekarzami oraz innymi podmiotami leczniczymi w wymaganym tego zakresie.
- 3.Obowiązki pracowników i współpracowników określają odrębne umowy z nimi zawarte.
Prawa i obowiązki pacjenta
§ 13
- 1.W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Praktyce pacjent ma prawo do:
–poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez lekarz oraz personel,
–świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej,
–rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
–wyrażania zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach leczniczych.
- 2.Do obowiązków pacjenta należy przestrzeganie:
–regulaminu,
–zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie jednostki,
–higieny osobistej,
–zasad bezpieczeństwa i przepisów przeciwpożarowych,
–zaleceń lekarza.
- 3.Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Praktyce, ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi.
- 4.Termin rozpatrzenia skargi pacjenta wynosi 30 dni od daty jej złożenia. W przypadku skargi zawiłej lub braku możliwości uzyskania wyjaśnień od pracowników i współpracowników Praktyki w wyżej wskazanym terminie, spowodowanego przyczynami niezależnymi od Praktyki (urlop, czasowa niezdolność do pracy), termin do udzielenia odpowiedzi na skargę ulega stosowanemu wydłużeniu, o czym pacjent zostanie zawiadomiony.
- 5.Na żądanie pacjenta okazane zostaną mu informacje o prawach pacjenta oraz zasadach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
Przepisy końcowe
§ 14
Regulamin organizacyjny wchodzi w życie z dniem nadania.